Villa De Meerlhorst

Villa De Meerlhorst is de eerste villa die, ruim een eeuw geleden, aan de statige Heemsteedse Van Merlenlaan verrees. Ze werd neergezet als notariskantoor en werd later het onderkomen van de openbare bibliotheek. In september 2015 is de bouw van de nieuwe zorgvilla van start gegaan. Bij de bouw is er rekening gehouden met de historische kenmerken van de villa uit het verleden, waardoor het nieuwe gebouw volledig aansluit bij het karakter en de historie van de omgeving.

In juli 2016 hebben de eerste bewoners hun intrek genomen.

Contactgegevens
Van Merlenlaan 2, 2103 GD Heemstede
+31(0)23-5834443info@valuaszorggroep.nl

De Meerlhorst Heemstede

Woonkamer

Entree

Zithoek

Buitenterras

Tuin

Appartement eerste etage

Appartement tweede etage

Uitzicht

De villa

Villa De Meerlhorst biedt een stijlvolle en comfortabele woonomgeving. De zorgvilla bestaat uit 17 appartementen, elk met een privé-kamer die volledig ingericht kan worden met eigen meubels. De kamers hebben allemaal een badkamer met douche en toilet. Er zijn diverse mogelijkheden voor echtparen. Met een ligging op loopafstand van de dorpskern en nabij diverse openbare natuurgebieden, waaronder het wandelbos “Groenendaal” en de Amsterdamse Waterleidingduinen” biedt de villa volop mogelijkheden voor een zorgeloze oude dag.

Ook op het terras kunnen bewoners ’s zomers uitgebreid genieten van de natuur. Er worden bovendien tal van gezellige activiteiten georganiseerd en in de sfeervolle huiskamer kan men samen dineren of wat drinken. 

Maak kennis met onze locatiemanager

Krystle is vanaf 1 januari 2021 gestart als locatiemanager in onze prachtig gelegen zorgvilla in Heemstede. Na de Hotelschool volgde ze een 10-jarige loopbaan in de makelaardij en vanaf 2009 heeft zij de overstap gemaakt naar de ouderenzorg, waarvan de laatste 3 jaar als leidinggevende van een verpleeghuis. Zij is enorm gemotiveerd om samen met haar team zorg te dragen voor kwaliteit die aansluit bij de wensen en behoeften van de bewoners van De Meerlhorst. Het leefplezier van bewoners en de hoogwaardige service staan hierin centraal.

Onze benadering

Bij de inrichting van de zorg en de wijze waarop in De Meerlhorst de bewoners worden bediend, staat het individu centraal. Wij hanteren daarbij als uitgangspunt dat een bewoner in De Meerlhorst zoveel mogelijk het leven moet kunnen leiden als hij of zij gewend is.

Onze zorg- en servicemedewerkers staan te allen tijde klaar om de best mogelijke zorg en de hoogst mogelijke service te verlenen. Wij hanteren daarnaast de volgende principes:

  • De bewoner, de familie en het team bepalen samen de dagelijkse gang van zaken.
  • De bewoner behoudt zo veel mogelijk de regie en inrichting over het eigen leven.
  • Familieleden kunnen, na overleg, mee eten, blijven overnachten en meehelpen in de zorg.
  • De bewoners kunnen zich veilig en behaaglijk voelen (nabijheid, vertrouwdheid, herkenbaarheid), dankzij sociale contacten en ondersteuning.
  • De medewerkers vormen een geïntegreerd onderdeel van een normaal huishouden.
  • De medewerkers zijn “op bezoek” bij de bewoner, in plaats van andersom.

Download onze brochure

Wilt u meer informatie over zorgvilla De Meerlhorst? Lees dan onze brochure of neem contact met ons op.

John Kitzen
Meer te weten komen over De Meerlhorst of Valuas Zorggroep?
We staan u graag te woord.

Vul onderstaand formulier in
of neem zelf direct contact met ons op via +31(0)23-5834443

  • Contactgegevens*

Onze moeder heeft het al jaren heel erg naar haar zin.

Mijn broer woont in een ruim appartement met prachtig uitzicht!