Villa De Meerlhorst

Villa De Meerlhorst is de eerste villa die, ruim een eeuw geleden, aan de statige Heemsteedse Van Merlenlaan verrees. Ze werd neergezet als notariskantoor en werd later het onderkomen van de openbare bibliotheek. In september 2015 is de bouw van de nieuwe zorgvilla van start gegaan. Bij de bouw is er rekening gehouden met de historische kenmerken van de villa uit het verleden, waardoor het nieuwe gebouw volledig aansluit bij het karakter en de historie van de omgeving.

In juli 2016 hebben de eerste bewoners hun intrek genomen.

Contactgegevens
Van Merlenlaan 2, 2103 GD Heemstede
+31(0)23-5834443info@valuaszorggroep.nl

De Meerlhorst Heemstede

Woonkamer

Entree

Zithoek

Buitenterras

Tuin

Appartement eerste etage

Appartement tweede etage

Uitzicht

De villa

Villa De Meerlhorst biedt een stijlvolle en comfortabele woonomgeving. De zorgvilla bestaat uit 17 appartementen, elk met een privé-kamer die volledig ingericht kan worden met eigen meubels. De kamers hebben allemaal een badkamer met douche en toilet. Er zijn diverse mogelijkheden voor echtparen. Met een ligging op loopafstand van de dorpskern en nabij diverse openbare natuurgebieden, waaronder het wandelbos “Groenendaal” en de Amsterdamse Waterleidingduinen” biedt de villa volop mogelijkheden voor een zorgeloze oude dag.

Ook op het terras kunnen bewoners ’s zomers uitgebreid genieten van de natuur. Er worden bovendien tal van gezellige activiteiten georganiseerd en in de sfeervolle huiskamer kan men samen dineren of wat drinken. 

Maak kennis met onze locatiemanager

Krystle is vanaf 1 januari 2021 gestart als locatiemanager in onze prachtig gelegen zorgvilla in Heemstede. Na de Hotelschool volgde ze een 10-jarige loopbaan in de makelaardij en vanaf 2009 heeft zij de overstap gemaakt naar de ouderenzorg, waarvan de laatste 3 jaar als leidinggevende van een verpleeghuis. Zij is enorm gemotiveerd om samen met haar team zorg te dragen voor kwaliteit die aansluit bij de wensen en behoeften van de bewoners van De Meerlhorst. Het leefplezier van bewoners en de hoogwaardige service staan hierin centraal.

Onze benadering

Bij de inrichting van de zorg en de wijze waarop in De Meerlhorst de bewoners worden bediend, staat het individu centraal. Wij hanteren daarbij als uitgangspunt dat een bewoner in De Meerlhorst zoveel mogelijk het leven moet kunnen leiden als hij of zij gewend is.

Onze zorg- en servicemedewerkers staan te allen tijde klaar om de best mogelijke zorg en de hoogst mogelijke service te verlenen. Wij hanteren daarnaast de volgende principes:

  • De bewoner, de familie en het team bepalen samen de dagelijkse gang van zaken.
  • De bewoner behoudt zo veel mogelijk de regie en inrichting over het eigen leven.
  • Familieleden kunnen, na overleg, mee eten, blijven overnachten en meehelpen in de zorg.
  • De bewoners kunnen zich veilig en behaaglijk voelen (nabijheid, vertrouwdheid, herkenbaarheid), dankzij sociale contacten en ondersteuning.
  • De medewerkers vormen een geïntegreerd onderdeel van een normaal huishouden.
  • De medewerkers zijn “op bezoek” bij de bewoner, in plaats van andersom.

Wilt u bij ons komen wonen?

Neem dan contact met ons op, wij staan u graag te woord in een persoonlijk gesprek.

John Kitzen
Meer te weten komen over De Meerlhorst of Valuas Zorggroep?
We staan u graag te woord.

Vul onderstaand formulier in
of neem zelf direct contact met ons op via +31(0)23-5834443

  • Contactgegevens*

Onze moeder heeft het al jaren heel erg naar haar zin.

Mijn broer woont in een ruim appartement met prachtig uitzicht!

Covid 19 informatie

Onze locaties zijn open voor bezoek. Binnen Valuas kunnen volledig gevaccineerden bewoners weer bezoekers ontvangen. De meest recente Valuas COVID-19 richtlijnen leest u hier. Ook kunt u telefonisch terecht bij onze locaties voor informatie over de meest recente bezoekregeling.

Wanneer u bij ons komt wonen of verblijven, vragen wij u vooraf of u gevaccineerd bent. Bent u volledig gevaccineerd dan hoeft u niet in quarantaine. Bent u nog niet gevaccineerd, dan vragen wij u om de eerste vijf dagen in quarantaine te blijven op uw kamer of appartement. U wordt dan op dag vijf nogmaals getest. 

Om de 1.5 meter regel in de Valuas huizen te kunnen blijven hanteren, kan het voorkomen dat wij u vragen om op een ander moment onze locatie te bezoeken. Wij danken u alvast voor uw begrip.

Deze melding verdwijnt na 10 seconden automatisch uit beeld.